Utracić Nadzieję

" Rzeczy, które przewracają cię w życiu są testami, zmuszają cię do wybrania pomiędzy poddaniem się i leżeniem na ziemi, a otarciem kurzu i powstaniem jeszcze wyżej niż stałeś zanim zostałeś przewrócony. Wybieram stanie wyżej. "




Tytuł: Hopeless
Autor: Colleen Hoover
Wydawnictwo: Otwarte
Data wydania: 16 czerwca 2014
Kategoria: literatura młodzieżowa

" Cała moja uwaga jest nieustannie skupiona na niej,  zupełnie jakbym był kompasem, a ona moją północą. "





Tytuł: Losing Hope
Autor: Colleen Hoover
Wydawnictwo: Otwarte
Data wydania: 4 lutego 2015
Kategoria: literatura młodzieżowa






Zaskakujące, nieprzewidywalne, dające do myślenia, na długo zostają w pamięci. Zdecydowanie nie są to książki o ckliwej miłości dwójki nastolatków, jak mogłoby się wydawać na początku. 

Sky, to siedemnastolatka z problemami wychowana przez adopcyjną matkę ze sceptycznym podejściem do nowych technologi. Pewnego dnia w sklepie spotyka Deana Holdena, który tak samo jak ona, nie cieszy się dobrą reputacją. To jedno, na pozór przypadkowe wydarzenie wywraca całe ich życie do góry nogami. Okazuje się, że Holden wie więcej o jej wczesnym życiu, niż ona sama. Razem stawiają czoła demonom przeszłości, a prawda odbiera im nadzieję na normalnie jutro.

Te dwie książki mają w sobie coś, czego szukałam przez długi czas. Idealnie obrazują uczucie, które musiało przejść długą drogę przepełnioną bólem i łzami. Pokazują, jaki ogromny wpływ na teraźniejszość ma przeszłość, o której często chcielibyśmy zapomnieć. Każde wspomnienie, zostawia ślad w naszej pamięci, jedne na wyciągnięcie ręki, inne ukryte w zakamarkach naszej podświadomości. 
Autorka tak manipuluje czytelnikiem, że przeżywamy tyle skrajnych emocji: gniew, smutek, a także rozbawienie i wzruszenie. 

"Hopeless" i "Losing Hope" są dwoma pierwszymi tomami trylogii "Hopeless". Autorka sprawiła, że po przeczytaniu pierwszej z nich nie potrafiłam się pozbierać. Zostałam z milionem pytań i niedopowiedzeniami, które nie dawały mi spać w nocy. Zamiast tego przeżywałam jeszcze raz historię Sky i Holdena zastanawiając się nad wieloma wątkami, które autorka pozostawiła bez wyjaśnienia. Tyle niejasnych sytuacji kłębiło mi się w głowie, że postanowiłam jak najprędzej sięgnąć po drugi tom. 
Spodziewałam się kontynuacji wcześniejszej części, która powaliła mnie na kolana, jednak po przeczytaniu kilku pierwszych stron zrozumiałam, że byłam w błędzie. "Losing Hope" przedstawia teoretycznie tą samą historię, tylko przedstawioną z perspektywy Deana Holdena. Powieść rozpoczyna się na długo przed akcją znaną nam z pierwszego tomu. Pozwala nam lepiej zrozumieć przeszłość i domyka wątki rozpoczęte w "Hopeless". Mamy okazję też lepiej poznać bliźniaczkę Holdena - Les, za sprawą nigdy nie wysłanych listów, które pisze on do siostry. 
Collen Hoover wysoko podnosi poprzeczkę, każda książka potem wydaje się nudna i przewidywalna.


Trójka młodych ludzi.
Jeden wspólny problem.
Dwójka próbuje żyć dalej.
Jedna wybiera śmierć.



Komentarze

  1. Super! :) Powodzenia na bloggerze!

    www.burst--again.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Witamy w blogosferze książkowej!
    Hopeless to też była moja jedna z pierwszych recenzowanych książek. Cieszę się, że mamy podobne zdanie o niej. Uwielbiam powieści Hoover, to naprawdę genialna pisarka.
    Zostaję na dłużej :)

    http://dzejniczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry! :) Oj, tak jest niesamowita. :D Dziękuję bardzo ♥

      Usuń
  3. Czytałam obie książki - spędziłam przy nich miłe chwile, ale przyznam szczerze, że nie skradły mojego serca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście kwestia gustu, ale najważniejsze, że dałaś im szansę ;)

      Usuń
  4. Uwielbiam prawie wszystkie książki Colleen, ale Hopeless było pierwszą i jak do tej pory najlepszą lekturą jej autorstwa! Obie części są jak dla mnie świetne i niezapomniane ♥

    Obsession With Books

    OdpowiedzUsuń
  5. Do tej pory (z niewiadomych dla mnie przyczyn) wzbraniałam się przed przeczytaniem "Hopeless", ale po Twojej recenzji.. to się chyba zmieni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że się przekonasz do niej, naprawdę warto! ♥

      Usuń
  6. Co prawda czytałam tylko „Hopeless”, ale do tej pory dobrze ją wspominam i to dzięki niej pokochałam twórczość Hoover :) Myślę, że po „Losing Hope” też kiedyś sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham książki Colleen Hoover <3 Do Hopeless mam ogromny sentyment, bo to właśnie od tej, zaczęła się moja przygoda z tą autorką :D

    zabookowanyswiatpauli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty