Czytajmy książki w oryginale, czyli Wydawnictwo Ze Słownikiem






Tytuł: Alice's Adventures in Wonderland
Alicja w Krainie Czarów               
Autor: Lewis Carroll
Wydawnictwo: Ze Słownikiem







Tytuł: Alice Through the Looking-Glass
Alicja po drugiej stronie lustra     
Autor: Lewis Carroll 
Wydawnictwo: Ze Słownikiem






Pewnie część z Was próbowała kiedyś przeczytać książkę po angielsku, jednak spotkaliście się z licznymi trudnościami. Dużo skomplikowanych słówek i zwrotów których znaczenia nie znaliście, mimo dobrej znajomości języka. Omijając je, łatwo jest stracić wiele ważnych wątków i pogubić się w następnych rozdziałach. Sprawdzanie słówek w słowniku wydawałoby się jedynym dobrym rozwiązaniem. Ale czy nie szkoda czasu? Poza tym jest to męczące i bezsensowne.
Czyż nie byłoby prościej, mieć słownik i książkę w jednym? Żeby można było szybko i bez szukania sprawdzić nieznane nam wyrażenie?
Na szczęście pojawił się ktoś, kto wpadł na ten genialny pomysł. Oczywiście mowo tu o Wydawnictwu ze Słownikiem, które wydaje książki po angielsku razem ze słownikiem! Dzięki nim nawet osoba o średniej znajomości angielskiego może czytać książki w tym języku.
Sama należę do osób, które uczą się od kilku lat, ale czytanie w obcym języku było dla mnie czymś odległym. Wydawnictwo ze Słownikiem dało mi możliwość, żeby samodzielnie czytać książki z ich rodzimym języku.
Gdy zapoznałam się z szeroką ofertą wydawnictwa od razu zapragnęłam spróbować przeczytać "Alicję w Krainie Czarów". Czytałam ją gdy byłam jeszcze małą dziewczynką i już wtedy bardzo mi się spodobała. Moja miłość do dziewczyny, która pobiegła za białym królikiem pogłębiła się, gdy w 2010 obejrzałam film na jej podstawie. Od tamtego czasu nie odważyłam się sięgnąć po oryginalną powieść, gdyż bałam się, że nie dam rady i tylko się zniechęcę. Tak jednak nie było, książkę czytało się cudownie i nawet przy mojej średniej znajomości języka nie miałam problemów z jej zrozumieniem, a wszystko za sprawą słowniczka umieszczonego po bokach stron. 


Ty też możesz czytać 
swoje ulubione powieści z dzieciństwa, 
tak, jak zostały napisane.


Za możliwość przeczytania książek dziękuję Wydawnictwu ZE SŁOWNIKIEM

Komentarze

  1. Kurczę, tak ostatnio wszyscy chwalą na blogach to wydawnictwo, że może też w końcu przeczytam moją "Anię z Zielonego Wzgórza" ze słownikiem :D

    www.claudiaaareads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty